آیا اختلال تلگرام کار هکرهای روس است

آیا اختلال تلگرام کار هکرهای روس است

آیا اختلال تلگرام کار هکرهای روس است

آیا اختلال تلگرام کار هکرهای روس است ؟! اختلال در تلگرام حدس و گمان‌هایی درباره دخالت هکرهای دولتی روس در این ماجرا را مطرح کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات،برخی کاربران پس ازساعت‌هااختلال به تلگرام وصل شدند،اما قادربه ارسال پیام نیستند.

هنگام ارسال پیام درنسخه موبایل باپیامToo Many Requestsروبرو می‌شویم که این پیام ازسروربه معنای ترافیک غیرعادی وبیش‌ازحداست.

معمولاً این نوع ترافیک غیرعادی با حملات موسوم به DDOS روی سرور رخ می‌دهد و اگر اظهارنظر رسمی دوروف در مورد overheating سرور آمستردام را قبول کنیم، ارسال بیش‌ازحد درخواست به سرورها باعث شده‌است تا سی پی یو کلاسترها در بیراهه درگیر شده و داغ کنند.

بر این اساس ممکن است گیت‌هاب و سایر سرورهای هندل‌کننده نرم‌افزار با یک حمله تعریف‌شده از طریق بات‌های خودکار روبرو شده‌باشند که این قطعی پس از تهدیدهای کرملین و فیلترکردن تلگرام توسط رگلاتور روس، می‌تواند معنای حمله را تداعی کند.

هرچند مقامات روس دوروف را تهدید کرده‌اند، اما بستن ۲۰ میلیون آی‌پی آدرس و اختلال نیمی از ترافیک اینترنت در روسیه باعث نشده‌است که کاربران دست از تلگرام بردارند.

طبق آمار، دسترسی‌ فقط ۳ درصد از کاربران تلگرام در روسیه پس از فیلترشدن این پیام‌رسان، قطع ‌شده‌است.

منبع : افتنا

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *