حملات شبکه های بیسیم

حملات شبکه های بیسیم

سال‌ها از زمان همه‌گیر شدن و عمومیت پیدا کردن استفاده از تکنولوژی شبکه‌های بی‌سیم میام کاربران گذشته است. از آن زمان نیز ده‌ها تکنیک و روش حمله به سطوح و بخش‌های مختلف این فناوری به صورت عمومی منتشر شده است. هدف اغلب این حملات و تکنیک‌ها در نهایت افشای اطلاعات و ترافیک شبکه یا حصول دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های حفاضت شده به هر منظور است.

از زمان اولین تحقیقات آکادمیک در این زمینه و تکمیل و پیاده‌سازی عملی حملات کشف شده و افزایش چشم‌گیر سطح آگاهی کاربران در خصوص تهدیدات موجود علیه این بستر، زمان بسیار طولانی می‌گذرد. علی‌رغم گذشت این زمان، هنوز هم شبکه‌های راه‌اندازی شده به صورت ناامن بر بستر بی‌سیم به وفور مشاهده می‌شود. هنوز هم حلقه شکسته شده از زنجیره امنیت در بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی دارای اطلاعات حساس مورد نفوذ قرار می‌گیرند. بسیاری از این حفره‌ها در بستر شبکه بی‌سیم است. این مورد به ویژه در کشور ما نمود بسیار بیشتری داشته و قابل لمس‌تر است.

تحقیقات در خصوص شناسایی نقاط ضعف و روش‌های حمله به شبکه‌های بی‌سیم کماکان ادامه دارد. در پی تحقیقات آکادمیک مشکلات امنیتی تکنولوژی‌های قدیمی‌تر، همواره شاهد این موضوع هستیم که با معرفی یک فناوری و پروتکل امنیتی جدید برای این بستر. روش‌های عملی یا Practical استفاده از این ضعف‌های امنیتی نیز با یک فاصله زمانی کشف و پیاده‌سازی شده و در قالب کدها و ابزارهای مختلف منتشر می‌شوند.

فرمت : PDF

تعداد صفحه : 52

حجم : 1MB

لینک دانلود : حملات علیه پروتکل های امنیتی شبکه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *