کتاب مانیتورینگ و مدیریت شبکه

کتاب مانیتورینگ و مدیریت شبکه

کتاب مانیتورینگ و مدیریت شبکه

در این کتاب به بررسی دو ابزار مانیتورینگ پرداخته شده است. در بخش اول ابزار wireshark مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی شامل دو قسمت مطالعه‌ی قابلیت‌ها و امکانات ابزار و روش کار با آن است. در بخش دوم نیز Axence بررسی شده است.

سیستم‌های مانیتورینگ شبکه می‌توانند از انواع و اقسام تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که به صورت Appliance یا نرم‌افزار نصب می‌شوند، تشکیل شوند. تقریبا همه انواع شبکه‌هایی که می‌شناسید را می‌توانیم مانیتور کنیم و یک سیستم NMS فقط به مانیتورینگ یک نوع شبکه اکتفا نمی‌کند. برای یک سیستم جامع مانیتورینگ تفاوتی ندارد که شبکه شما کابلی است یا بی‌سیم. شبکه شما یک LAN است یا یک WAN یا شبکه موبایل است یا هر نوع دیگر.

همان‌طور که نوع شبکه در یک سیستم جامع مانیتورینگ چندان اهمیتی ندارد، نوع دستگاه‌های مورد استفاده در شبکه و همچنین نوع نرم‌افزارها و به ویژه سیستم‌های عامل مختلف به کار برده شده در شبکه نیز مهم نیستند. شما می‌توانید گوشی‌های هوشمند، سرورهای فیزیکی، سوئیچ، روتر، فایروال، اکسس پورنت، لینک‌های رادیویی، محتویات رک و انواع تجهیزات سخت‌افزاری مورد استفاده در شبکه را در کنار سیستم‌های عاملی مثل اندروید، ویندوز، لینوکس، مک و غیره مانیتور کنید.

فرمت : PDF

تعداد صفحه : 88

حجم : 2.59MB

لینک دانلود : بررسی دو نرم افزارمانیتورینگ ومدیریت شبکه ی Wireshark

مطالب مرتبط:

کتاب آموزشی مدیر شبکه جلد اول

کتاب آموزشی مدیر شبکه جلد دوم

مدل سه لایه ای سیسکو برای طراحی شبکه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *