بیت کوین معدن استخراج استخر بیت کوین خرید BitCoin

بیت کوین چیست؟ [قسمت اول]

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟ بیت کوین یا Bitcoin یک شبکه اجتماعی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک پول دیجیتال را فراهم می‌کند. این اولین شبکه پرداخت متشکل از شبکه همگرا است که توسط کاربران آن بدون مجوز مرکزی یا واسطه ها طراحی شده است. از نظر کاربر، بیت کوین همانند پول نقد برای اینترنت است. همچنین می‌تواند به عنوان مهمترین سیستم حسابداری در نظرگرفته شود.

چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد؟

بیت کوین اولین اجرای مفهومی به نام cryptocurrency است که برای اولین بار در سال 1998 توسط Wei Dai در لیست پستی cypherpunks شرح داده شده است. پیشنهاد ایده‌ی یک فرم جدید پولی به جای یک مقام مرکزی که از رمزنگاری برای کنترل، ایجاد و معاملات آن استفاده می‌کند. اولین مشخصات بیت کوین در سال 2009 در یک لیست پستی رمزنگاری توسط Satoshi Nakamoto منتشر شد.

ساتوشی در اواخر سال 2010 بدون اطلاع قبلی پروژه را ترک کرد. جامعه پس از آن رشد کرد و به طور نمادین بسیاری از توسعه دهندگان بر روی بیت کوین کار کردند. ناشناس بودن Satoshi اغلب نگرانی هایی را به وجود می‌آورد که بسیاری از آن سوء تفاهم‌ها با منبع باز بودن بیت کوین مرتبط است.

پروتکل بیت کوین و نرم افزار آن به صورت آشکار منتشر شده است و هر توسعه دهنده‌ای در سراسر جهان می‌تواند کد را بررسی یا نسخه اصلاح شده خود را از آن ایجاد کند. درست مانند توسعه دهندگان فعلی، نفوذ ساتوشی محدود به تغییراتی بود که او توسط دیگران تصویب می‌کرد. بنابراین او بیت کوین را کنترل نمی‌کرد.

چه کسی شبکه بیت کوین را کنترل می کند؟

هیچ کس مالک شبکه بیت کوین نیست به همان اندازه که هیچ کس مالکیت فناوری ایمیل را ندارد. بیت کوین توسط تمام کاربران بیت کوین در سراسر جهان کنترل می‌شود. در حالی که توسعه دهندگان نرم‌افزار را بهبود می‌بخشند؛ نمی‌توانند تغییری در پروتکل بیت کوین اعمال کنند. تمام کاربران آزادند که چه نرم‌افزار و نسخه‌ای را استفاده کنند. به منظور هماهنگی با یکدیگر، تمام کاربران باید از نرم‌افزاری که از قوانین مشابه برخوردار است استفاده کنند. بیت کوین تنها می‌تواند با هماهنگی کامل بین همه کاربران به درستی کار کند.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

در پشت صحنه، شبکه بیت کوین یک لایه عمومی به نام زنجیره بلاک یا همان BlockChain به اشتراک گذاشته شده است. این فهرست حاوی هر تراکنشی است که تاکنون پردازش شده است. این سیستم به رایانه کاربر اجازه می‌دهد اعتبار هر تراکنش را تأیید کند.

اصالت هر تراکنش توسط امضاهای دیجیتال مربوط به آدرس‌های ارسال شده محافظت می‌شود و به تمام کاربران امکان کنترل کامل بر ارسال بیت کوین ها را می‌دهد. علاوه بر این، هرکسی می‌تواند با استفاده از قدرت پردازش سخت‌افزار تخصصی، معاملات را پردازش کند و در بیت کوین پاداش دریافت کند. به این ویژگی استخراج گفته می‌شود.

چه افرادی از بیت کوین استفاده می کنند؟

تعداد کسب و کارها و اشخاص حقیقی که از بیت کوین استفاده می‌کنند در حال رشد است. رستوران‌ها، آپارتمان‌ها، شرکت‌های حقوقی و همچنین خدمات آنلاین شامل این کسب و کارها هستند. در ماه مه سال 2018 میلادی، ارزش بیت کوین های موجود بیش از 100 میلیارد دلار آمریکا بوده و میلیون‌ها دلار بیت کوین به طور روزانه مبادله می‌شود.

راه به دست آوردن بیت کوین

  • به عنوان پرداخت برای کالا یا خدمات
  • خرید بیت کوین در مبادلات
  • تبادل بیت کوین با دوستان
  • استخراج بیت کوین از طریق استخرهای استخراج

نحوه پرداخت بیت کوین

پرداخت بیت کوین آسان‌تر از پرداخت با کارت اعتباری است. همچنین می‌تواند بدون حساب بازرگانی دریافت شود. پرداخت‌ها از طریق کیف پول یا بر روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند با وارد کردن آدرس گیرنده و مبلغ، پرداخت می‌شود. برای ورود به آدرس گیرنده می‌توان با اسکن یک کد QR یا با استفاده از فناوری NFC آدرس را به دست آورد.

مزایای بیت کوین

آزادی پرداخت: امکان ارسال و دریافت بیت کوین در هر نقطه از جهان در هر زمان ممکن است. بدون تعطیلات بانکی و بدون بوروکراسی اداری. بیت کوین اجازه می‌دهد تا کاربران به طور کامل پول خود را کنترل کنند.

کارمزد: هیچ هزینه‌ای برای دریافت بیت کوین وجود ندارد و کیف پول به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های پرداخت را کنترل کنید. مبالغ بالاتر می‌توانند شما را به تایید سریع‌تر معاملات تشویق کنند. ممکن است کارمزد ارسال 100000 بیت کوین تنها 1 بیت کوین باشد.

خطرات کمتر: معاملات بیت کوین امن، غیر قابل برگشت، و حاوی اطلاعات حساس یا شخصی مشتریان نیست. این موضوع بازرگانان را از زیان های ناشی از تقلب یا بازپرداخت های جعلی محافظت می‌کند. جایی که کارت‌های اعتباری در دسترس نیستند یا میزان تقلب زیاد است؛ بیت کوین کارساز خواهد بود.

امنیت و کنترل: کاربران بیت کوین کنترل کامل معاملات خود را در دست دارند. پرداخت‌های بیت کوین را می‌توان بدون نیاز به اطلاعات شخصی مرتبط با معامله انجام داد. این کار حفاظت قوی در برابر سرقت هویت را ارائه می‌دهد. کاربران بیت کوین همچنین می‌توانند از پول خود پشتیبان گیری کرده و با رمزگذاری محافظت کنند.

معایب بیت کوین

مقبولیت: بسیاری از مردم هنوز از بیت کوین اطلاع ندارند. هر روز، کسب و کارهای بیشتری مورد قبول بیت کوین واقع می‌شوند. اما این فهرست همچنان کوچک است و هنوز هم باید رشد کند تا از مزایای شبکه بهره‌مند شوند.

نوسان: ارزش کل بیت کوین های در گردش و تعداد شرکت هایی که از بیت کوین استفاده می‌کنند، بسیار کوچک است. بنابراین رویدادهای به نسبت کوچک، معاملات و فعالیت‌های تجاری می‌توانند بر قیمت تاثیر بگذارند. هرگز در گذشته در دنیا این استارت آپ دیده نشده است.

در حال توسعه: نرم‌افزار بیت کوین هنوز با بسیاری از ویژگی‌های ناقص در حالت بتا به سر می‌برد. ابزار، ویژگی‌ها و خدمات جدید برای ایجاد بیت کوین، امن‌تر و در دسترس‌تر از گذشته شده است. اما برخی از این‌ها هنوز هم برای همه مهیا نیستند. بیشتر شرکت‌های بیت کوین جدید هستند و هنوز هیچ بیمه‌ای ارائه نمی‌دهند. به طور کلی، بیت کوین هنوز در فرآیند بلوغ است.

[su_box title=”حتما بخوانید:” style=”soft” box_color=”#1753ff” radius=”0″]

کنفرانس سیسکو و راکوتن در MWC2019

روش های سوئیچینگ و مسیریابی در شبکه های محلی

حملات شبکه های بیسیم

کتاب مانیتورینگ و مدیریت شبکه

[/su_box]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *