شبکه سازمانی را بروزرسانی کنیم یا نه؟

شبکه سازمانی را بروزرسانی کنیم یا نه؟

شبکه سازمانی را بروزرسانی کنیم یا نه؟

هنگامی که نسخه جدید سیستم عامل برای تلفن همراه شما در دسترس قرار می‌گیرد؛ آیا بی معطلی آن را بروزرسانی می‌کنید یا نسخه قدیمی را مادامی که می‌توانید حفظ خواهید کرد؟ خب مشخص است که هرکسی با کمترین مهارت فنی، بی تردید برای بهبود امنیت و محافظت گوشی در مقابل حملات و دستیابی به جدیدترین ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، آن را ارتقاء می‌دهد.

گاهی اوقات پس از بروزرسانی، برخی از امکانات تلفن همراه از کار می‌افتد و باعث می‌شود بین دوراهی قرار بگیریم. مجدد به نسخه قدیمی بازگریدم یا منتظر انتشار نسخه جدید باشم تا باگ را رفع کند.

در حالی که تلفن همراه می‌تواند بخش مهمی از توانایی ادمین شبکه در انجام کار به شماره رود؛ سناریوی ارتقاء از حیث ظاهری، ساده‌تر از چیزی است که در شبکه‌های بزرگ و پیچیده شاهد آن هستیم. به طور خلاصه، خطرات و تأثیرات احتمالی بروزرسانی سیستم عامل تلفن همراه کم است. بنابراین تصمیم‌گیری در مورد آن آسان تر خواهد بود. اما نرم‌افزار شبکه، داستان متفاوتی است. با RootLan همراه باشید.

بروزرسانی شبکه

آیا سازمان‌ها باید دائم در حال ارتقاء باشند تا اطمینان حاصل شود که همیشه از آخرین و به روزترین نسخه‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنند؟ طبق نظر بسیاری از کارشناسان شبکه، جواب مثبت است.

اگر در انجام به روزرسانی‌های نرم‌افزار شبکه مردد هستید، به احتمال زیاد دلایل محکمی در تصمیم خود برای به تأخیر انداختن آن دارید. ممکن است معیارهای شبکه نتایج مثبتی را نشان بدهند و سیستم‌ها بدون هیچ مشکلی در حال اجرا باشند. دیگر این‌که برای بروزرسانی مؤلفه‌های شبکه، زمان لازم است و برای انجام ارتقاء زمان تعمیر و نگهداری محدودیت وجود داشته باشد.

محدودیت‌های بروزرسانی

همچنین داون تایم شبکه ناراحت کننده و موجب اختلال در سازمان خواهد بود. گاهی اوقات به‌روز رسانی‌ها مسائل و مشکلات جدیدی را به شبکه وارد می‌کنند. علاوه بر آن، ویژگی‌های جدید نیاز به یادگیری و آموزش کارکنان دارد. در نهایت ممکن است شبکه، مطابق آن‌چه که انتظار می‌رود عمل نکند.

واضح است که میزان ریسک پذیری مشتریانی که مایل به استفاده از نرم‌افزارهای ارتقاء یافته هستند؛ [صرف نظر از مثبت یا منفی بودن] متناسب با تعداد کاربرانی است که تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این‌ها همه نکات مهمی هستند، اما می‌توانید تا جایی که ممکن است با شبکه فعلی ادامه دهید.

گفته می‌شود مدیران IT مسئول توازن امکانات جدید، بهره‌وری و عملکرد با هزینه، ریسک و اطمینان از استمرار تجارت هستند. آن‌ها باید حافظ بیزینس باشند و هر دو مبحث راندمان و ریسک را مدیریت کنند.

ارزیابی نیازهای سازمانی برای ارتقاء

عوامل زیادی در بروزرسانی شبکه وجود دارد و هیچ برنامه‌ی واحدی برای تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها پاسخگو نخواهد بود. اما سیسکو پس از کار با صدها مشتری بر روی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برنامه‌ریزی شده و غیر برنامه‌ریزی شده و مشاهده نتایج منفی به این نتیجه رسید که استفاده از برخی برنامه‌هایی که زمان پشتیبانی آن‌ها به پایان رسیده است؛ معقول نخواهد بود.

سازمان‌ها باید یک روند مداوم ارتقاء را همراه با درک ریسک بروزرسانی حفظ کنند. بخشی از روش مقابله با این خطر، پیاده‌سازی نرم‌افزار مناسب برای این هدف است. کدهایی که با جدیدترین ویژگی‌ها به روز شده باشد. عوامل موثر در ارتقاء و بروزرسانی نرم‌افزاری عبارت‌اند از:

۱. امنیت شبکه

بیش از این نمی‌توان بر این مورد تأکید داشت. بروزرسانی شبکه، باگ و آسیب پذیری را مشخص می‌کند. این امر کمک می‌کند تا شبکه در برابر تهدیدات جدید محافظت شود. یک شبکه هرقدر که بدون بروزرسانی به کار خود ادامه دهد، بر لیست اکسپلویت‌ها انباشته شده و بیشتر بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد و آسیب پذیرتر می‌شود. در نهایت، اگر به طور مداوم به بروزرسانی آن اقدام نکنید، در معرض خطرات امنیتی سایبری بزرگ‌تری قرار خواهید گرفت.

۲. خدمات مناسب‌تر

سیسکو با استفاده از ابزارهای پشتیبانی و فرایندهای خدمات مربوط به تجربه‌ی کاربری مشتریان را بررسی می‌کند. تا با جدیدترین کدهای نرم‌افزاری جهت بهینه سازی شبکه مطابقت داشته باشد. همچنین به طور مداوم المان‌های سرویس‌های نرم‌افزاری را بهبود می‌دهند. قابلیت‌هایی برای نظارت بیشتر، عیب‌یابی و رفع مشکلات.

۳. افزایش عملکرد

افزایش عملکرد تنها با برورسانی نرم‌افزار محقق می‌یابد. بنابراین می‌توانید کارهای روتین را به شیوه‌ی کارآمدتری انجام دهید. در نتیجه زمان بیشتری را برای ارزش گذاری خرج تا خروجی بهتری دریافت کنید. به عنوان مثال، ویژگی‌های جدید اغلب با ساده‌سازی و خودکار کردن عملیات شبکه برای کمک به مشتریان در کاهش هزینه‌های عملیاتی طراحی شده‌اند.

۴. نظارت پیشرفته

اجرای جدیدترین نرم‌افزارها، سیسکو را قادر می‌سازد به مشتریان جهت صدور و تمدید مجوزهای نرم‌افزاری، عیب‌یابی و مشکلات احتمالی کمک کند.

۵. پیشگیری از مشکلات احتمالی

بهتر است با شیوه‌ای برنامه‌ریزی شده، پیشرو باشید و خود را با شرایط به روز کنید. کاربرانی که به مدت طولانی از همان نسخه‌های قدیمی نرم‌افزارها استفاده می‌کنند؛ به دلیل ناسازگاری، ناگزیر مجبور می‌شوند به یکباره سیستم‌ها را ارتقا دهند. این موضوع اغلب اختلال بیشتر و طولانی‌تری را نسبت به بروزرسانی‌های از پیش برنامه‌ریزی شده به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، در نهایت هزینه‌ی بیشتری نیز در بر دارد.

یک سرویس خوب برای بروزرسانی، سرویسی است که شرایط زیر را دارا باشد:

  • محصولات برای ارتقاء بهبود یافته باشند تا زمان مورد نیاز برای بروزرسانی کاهش یابد.
  • مشخص بودن چرخه بروزرسانی نرم افزار، کار را آسان کرده و در انتخاب نسخه مناسب کمک خواهد کرد.
  • استفاده از داکیومنت‌های بروزرسانی و تهیه اسکریپت‌های خودکار که ارتقاء را آسان می‌کنند. حتی باید امکان بازگشت به پیش از بروزرسانی را هم داشته باشند. علاوه بر این، می‌بایست بررسی‌های پس از بروزرسانی را در صورت لزوم انجام داده تا اطمینان حاصل شود که عملکرد نرم‌افزار همان‌طور که انتظار می‌رود باشد.
  • ابزارها و برنامه‌های جدید برای پاسخگویی آسان به سوالات کاربران در مورد بروزرسانی و به حداقل رساندن تأثیر عملیاتی ارتقاء نرم افزارها معرفی شود.
  • به طور مداوم در حال بهبود و در هر مرحله، راهنمای کاربر باشد.

با بررسی مواردی که در این مقاله ذکر شد، می‌توان شبکه‌ای بروز و امن را ایجاد و گسترش داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *