تجهیزات تقلبی شبکه

اقدامات جدید سیسکو برای مقابله با تجهیزات تقلبی شبکه

سیسکو اقدامات جدیدی را برای مقابله با تجهیزات تقلبی شبکه انجام می‌دهد. سیسکو برای حذف کردن سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تقلبی حوزه شبکه، برچسب‌های امنیتی جدید و همکاری گسترده با بازارهای آنلاین را شروع کرده است.

این کمپانی بزرگ تولیدکننده تجهیزات شبکه، به دنبال مقابله با پیچیدگی روزافزون محصولات تقلبی بازار، لایه‌های امنیتی جدیدی را اضافه کرده است.

آل پالادین، مدیر حقوقی و رئیس محافظت از برند سیسکو می‌گوید:

جعل سخت‌افزار و نرم‌افزار تجارتی غیرقانونی و پردرآمد است که منجر به از دست رفتن درآمد سالانه 100 میلیارد دلاری در صنایع IT می‌شود. سیسکو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین برندهای جهان، اغلب مورد هدف متقلبان قرار می‌گیرد.

مشکلات جعل و تقلب محصولات شبکه

جعل و تقلب خطرات جدی برای کیفیت، عملکرد، ایمنی و قابلیت اطمینان شبکه به وجود می‌آورد. این موارد خطرناک است زیرا محصولات تقلبی هیچ‌گونه تطابقی با گواهینامه‌های استاندارد و ایمنی که محصولات اصلی سیسکو به‌دست می‌آورند، ندارد.

طبق گفته سیسکو، تیم محافظت از برند 60 نفره این شرکت در سراسر جهان با مقامات و گمرک هر کشور برای جلوگیری از ورود محصولات تقلبی در مرزها همکاری می‌کنند. این گروه جهت شناسایی و پیگیری اقدامات قانونی علیه نقض کنندگان حقوق مالکیت معنوی سیسکو فعالیت می‌کنند.

پالادین معتقد است که وقتی صحبت از تجهیزات و نرم‌افزارهای تقلبی می‌شود، حجم و پیچیدگی آن‌ها افزایش می‌یابد.

در بازارهای غیرقانونی برای انواع نرم‌افزارها و سخت‌افزارها به ویژه ماژول‌ها رشد قابل توجهی وجود دارد. خبر خوب این است که همکاری بیشتری با بازارهای قانونی مانند آمازون در ایالات متحده و علی‌بابا در چین وجود دارد.

شناسایی محصولات جعلی

سیسکو اخیرا برای سخت‌تر کردن جعل و تقلب، مؤلفه‌ای اضافه کرده است که آن را Identity Counterfeit Platform یا به فارسی، پلتفرم شناسایی محصولات جعلی، می‌نامد. سیستمی از برچسب‌های ایمن و سایر فناوری‌ها مانند اسکنرهای برچسب که برای شناسایی محصولات تقلبی و جلوگیری از فروش محصولات جعلی طراحی شده‌اند.

پلتفرم شناسایی محصولات جعلی دارای برچسب‌های امنیتی روی کارتن محصول است که معمولاً در لبه برچسب سفید کارتن با هولوگرام سیسکو و برچسب امنیتی هولوگرافیک مونتاژ روی صفحه مدار چاپی جدید وجود دارد. یک برچسب امنیتی ماژول هم وجود دارد که دارای شاخص‌های امنیتی برای ماژول‌های فیبر نوری و کابل‌های با سرعت بالا است. تاریخ برچسب‌های امنیتی روی محصولات جدید باید با تاریخ خرید مجاز از سیسکو مرتبط باشد.

پالادین گفت:

ما همچنین فرم گزارش محصولات تقلبی را با استفاده از روش‌های ضد جعل برای مشتریان ایجاد كرده‌ایم. مشتریان می‌توانند هرگونه شک و شبهه‌ای را به طور مستقیم با سیسکو در میان بگذارند. تیم محافظت از برند، گزارشات را روزانه بررسی می‌کند.

برای جلوگیری از خرید تجهیزات شبکه تقلبی چه باید کرد؟

تابستان امسال بود که اخبار وجود تجهیزات جعلی سیسکو منتشر شد. هنگامی که محققان امنیتی F-Secure گزارش کردند نسخه‌های جعلی سوئیچ‌های سری Catalyst 2960X سیسکو در یک شبکه تجاری بی‌نام کشف و مشخص شد که این تجهیزات برای دور زدن روش‌های تأیید هویت طراحی شده است.

طبق گزارش F-Secure محققان دریافتند سوئیچ‌های تقلبی سیسكو 2960X فاقد بک‌دور یا به اصطلاح درب پشتی بودند؛ اما اقدامات لازم را برای فریب پروتکل‌های امنیتی انجام دادند. یکی از این محصولات، نوعی آسیب‌پذیری نرم‌افزاری داشت که پیش از این کشف نشده بود و برای تضعیف فرآیندهای بوت امن که از محافظت در برابر دستکاری سیستم عامل محافظت می‌کند، استفاده می‌شد.

کمپانی F-Secure برای کمک به سازمان‌ها و پیش‌گیری از خرید دستگاه‌های تقلبی، موارد زیر را توصیه می‌کند.

  • تمام تجهیزات مورد نیاز خود را از فروشندگان مجاز تهیه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه دستگاه‌ها، آخرین نسخه از نرم‌افزارهای موجود را اجرا می‌کنند.
  • به تفاوت‌های فیزیکی بین دو محصول یکسان دقت داشته باشید.

حفظ یکپارچگی و کیفیت بالای محصولات و خدمات سیسکو از اولویت‌های اصلی این شرکت است. محصولات تقلبی خطرات جدی برای کیفیت، عملکرد و ایمنی شبکه به وجود می‌آورد. سیسکو برای محافظت از حقوق مشتریان، به طور فعال بازارهای جهانی را رصد می‌کند و یک ساختار جامع و فراگیر امنیت زنجیره‌ای برای جلوگیری از جعل و تقلب پیاده‌سازی کرده است. مبارزه با جعل و تقلب گسترده و حمایت از حقوق مالکیت معنوی چالش‌های بزرگی است که تمام صنعت فناوری با آن روبرو خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *