کابل اترنت و چگونگی کار آنها

کابل اترنت و چگونگی کار آنها

کابل اترنت یکی از محبوب‌ترین انواع کابل شبکه مورد استفاده در شبکه‌های باسین است. کابل اترنت در یک شبکه محلی، دستگاه‌های مختلف از جمله کامپیوترهای شخصی، روترها و سوئیچ را به هم متصل می‌کند. این کابل‌های فیزیکی محدودیت‌های خاصی دارند. فاصله‌ای که می‌توانند گسترش داشته باشند، حمل سیگنال‌های مناسب و دوام آنها از دلایل وجود انواع مختلف کابل اترنت است.

کابل اترنت

تفاوت کابل اترنت و کابل تلفن در چیست؟

در تصویر زیر، دو سر انتهایی یک کابل اترنت را مشاهده می‌کنید. این کابل شبیه یک کابل تلفن است اما بزرگ‌تر از آن بوده و سیم‌های بیشتری دارد. هر دو کابل طبق روش مشابهی فعالیت می‌کنند. کابل شبکه دارای هشت سیم است و سوکت بزرگ‌تری نسب به کابل تلفن که از چهار سیم تشکیل شده است، دارد.

کابل اترنت به درگاه اترنت وصل می‌شود که بزرگ‌تر از پورت تلفن است. درگاه اترنت در یک کامپیوتر از طریق کارت اترنت در مادربرد قابل دسترسی است. کابل شبکه در رنگ‌های مختلف وجود دارد، اما کابل تلفن معمولا خاکستری است.

تفاوت کابل اترنت و کابل تلفن

انواع کابل اترنت

کابل اترنت به‌طور معمول یک یا چند استاندارد صنعتی از جمله رده 5 یا CAT5 و رده 6 یا CAT6 را پشتیبانی می‌کند. کابل متقاطع نوع خاصی از کابل شبکه است که به صورت ویژه برای اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر طراحی شده است. در مقابل، اکثر کابل های اترنت برای اتصال یک کامپیوتر به یک روتر یا سوئیچ طراحی شده‌اند.

کابل اترنت به صورت فیزیکی در دو شکل اصلی به نام جامد و رشته‌ای تولید می‌شوند. کابل های اترنت جامد عملکرد کمی بهتری را ارائه می‌دهند و به بهبود حفاظت در برابر تداخل الکتریکی کمک می‌کنند. آنها همچنین بیشتر در شبکه‌های تجاری، سیم‌کشی در داخل دیوارهای اداری یا آزمایشگاه و مکان‌های ثابت استفاده می‌شوند.

کابل رشته‌ای کمتر در معرض آسیب‌های فیزیکی و قطع شدن هستند و برای شبکه‌های خانگی مناسب‌تر هستند. برای خرید کابل اترنت می‌توانید از طریق سیستم افزار خاورمیانه یا تلفن 02145232 اقدام کنید.

انواع کابل های اترنت

خرید کابل اترنت و محدودیت طول کابل

کابل اترنت به تنهایی مانند یک سیم برق است و دارای محدودیت حداکثر ظرفیت فاصله است. به این معنی که آن را می‌توان تا حدی استفاده کرد که از دست دادن سیگنال یا Attenuation اتفاق نیفتد. خرید کابل اترنت به سادگی از سیستم افزار خاورمیانه.

هر دو سر پایانی کابل برای دریافت سیگنال باید به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک باشند. در عین حال به اندازه‌ای دور باشند که از تداخل الکتریکی و ایجاد وقفه جلوگیری شود. این موضوع به تنهایی ابعاد یک شبکه را محدود نمی‌کند زیرا سخت‌افزارهایی مانند روتر یا هاب می‌توانند برای پیوستن به چندین کابل با هم در همان شبکه استفاده شوند.

حداکثر طول کابل شبکه

حداکثر طول کابل CAT5 حدود 100 متر است و CAT6 می‌تواند تا 230 متر را پشتیبانی کند. به خاطر داشته باشید که کابل شبکه را می‌توان طولانی‌تر استفاده کرد اما ممکن است با از دست دادن سیگنال مواجه شوید. به خصوص اگر لوازم الکتریکی دیگری در مسیر عبور کابل وجود داشته باشند.

همچنین در نظر بگیرید که یک کابل کوتاه ممکن است دچار انعکاس شود. اما به‌طور معمول هیچ مشکلی با طول کابل کوتاه حتی 10 سانتیمتر هم رخ نمی‌دهد.

چند نوع مختلف از کانکتور RJ45 وجود دارد. یک نوع برای استفاده با کابل‌های رشته‌ای طراحی شده است و به‌طور کلی با کابل‌های جامد ناسازگار است. انواع دیگر کانکتور RJ45 می‌تواند با هر دو نوع کابل رشته‌ای و جامد کار کنند.

کانکتور RJ-۴۵

جایگزین‌هایی برای کابل های اترنت در شبکه‌های کامپیوتری وجود دارد. فناوری‌های بی‌سیم مانند Wi-Fi را در بسیاری از شبکه‌های خانگی و تجاری می‌توان جایگزین اترنت کرد.

حتما بخوانید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *