کارت ویپ VOIP سیسکو VIC2-4FXO خرید سوئیچ سیسکو سوییچ شبکه فروش سوئیچ سیسکو روتر سیسکو تلفن IP Phone

کارت ویپ VOIP سیسکو VIC2-4FXO

کارت ویپ VOIP سیسکو VIC2-4FXO

ماژول‌های شبکه دیجیتال بر مبنای صدا و فکس، عضو اصلی ارتباطات با کیفیت هستند که توسط کمپانی سیسکو سیستم طراحی و تولید شده است. ارتباطات در بستر IP با سرعت بالا، انتقال صدا و فکس به صورت دیجیتال و با کیفیت بالا، اتصال WAN با تراکم بالا، اتصال صوتی به شکل آنالوگ، کنفرانس تلفنی و قابلیت رمزگذاری، در یک ماژول یا کارت ویپ قابل ارائه است.

ماژول‌های شبکه، سازمان‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات را قادر می‌سازد تا به طور مستقیم به شبکه تلفن سراسری یا PSTN که سرواژه عبارت Public Switched Telephone Network است؛ متصل شوند. همچنین امکان اتصال به تجهیزات تلفنی قدیمی مانند PBX از جمله تلفن‌های آنالوگ و دستگاه‌های فکس نیز میسر خواهد بود.

روترهای سیسکو سازگار با کارت ویپ VOIP

برای استفاده از قابلیت‌های ارتباط در بستر IP می‌توان از روترهای سیسکو 2811، 2821، 2851، 2911، 2921، 2951، 3825، 3845، 3925 و 3945 استفاده کرد. ماژول‌های شبکه با استفاده از این فناوری، با روترهای سیسکو به صورت یکپارچه ارتباط برقرار کرده و راه حل مناسبی برای ارتباط از ظریق بستر IP هستند.

فناوری ارتباطی سیسکو IP به معنای ادغام صدا و داده است. کاربران می‌توانند از خدماتی مانند تلفن‌های IP، سرویس‌های یکپارچه و پرداخت تلفنی استفاده کنند. این راه حل‌ها به شرکت‌ها و ارائه دهندگان خدمات شبکه اجازه می‌دهد تا از مزایای ارتباطات Unified مانند هزینه‌های عملیاتی پایین و افزایش راندمان بهره‌مند شوند. راهکارهای ارتباطی یکپارچه سیسکو شامل تکنولوژی‌های صوتی بسته مانندVoIP و از جمله H.323، پروتکل دروازه رسانه یا MGCP و پروتکل سیپ یا SIP می‌شود.

ارتباطات IP با کیفیت بالا به صورت دیجیتال صدا و فکس بخشی جداناپذیر از ارتباطات یکپارچه سیسکو است. ارائه یک ترکیب چند منظوره از صدای دیجیتال، صدای آنالوگ و قابلیت‌های دیتا در فرم فاکتور واحد شبکه را هموار خواهد کرد.
این فناوری‌ها نه تنها دسترسی گیت‌وی IP Phone را به معماری Cisco UC برای تماس با PSTN و WAN فراهم می‌کند؛ بلکه اجازه می‌دهد تا شرکت‌ها تا زمانی که آماده مهاجرت به تلفن IP نیستند، با استفاده از تجهیزات تلفن سنتی موجود، شبکه را مستقر کنند.

امکانات کارت ویپ VOIP سیسکو

شرکت‌ها می‌توانند تمامی این ویژگی‌ها را با یک ماژول یا کارت ویپ VOIP مستقر کنند و امکان اتصال به PSTN، تجهیزات تلفن سنتی مانند PBX ها، تلفن‌های آنالوگ، دستگاه‌های فکس و ارتباط WAN فراهم آورند. انواع کارت‌ها یا VIC های مختلف از قبیل FXS با 2 پورت، DID، FXO، E&M،FXS با 4 پورت، FXO با 4 پورت و BRI با 2 پورت توسط روترهای سیسکو پشتیبانی می‌شوند.

این کارت‌ها تمام اتصالات آنالوگ را در کنار اتصالات دیجیتال BRI هم در سمت کاربر و هم سمت شبکه پوشش می‌دهد. به طور مثال کارت ویپ VOIP مورد بحث در این مقاله یعنی VIC2-4FXO به عنوان رابط صدا و فکس عمل می‌کند و در سیستم مخابراتی تمام کشورها قابل استفاده است. این کارت همچنین از CAMA آنالوگ با هر نوع پورتی پشتیبانی خواهد کرد.

مفهوم FXS و FXO

FXS و FXO دو اصطلاح پرکاربرد در سیستمهای IPPBX و VoIP به ویژه در زمینه کار با خطوط آنالوگ است. FXO سرواژه عبارت Foreign Exchange Office یا در واقع درگاهی است که برق یا به عبارتی سیگنال بوق را دریافت می‌کند. از این درگاه برای اتصال خطوط آنالوگ مخابرات یعنی PSTNبه سیستم‌های تلفنی مبتنی IP استفاده می‌شود. برای ارتباط با خطوط شهری مخابرات به درگاه FXO نیاز خواهد بود.

FXS سرواژه عبارت Foreign Exchange Station است. به این معنی که درگاهی برای تولید برق یا به عبارتی تولید سیگنال بوق است. از این درگاه برای اتصال تلفن‌های معمولی غیر از IP Phone به سیستم استفاده می‌شود. با استفاده از این درگاه می‌توان داخلی‌های شرکت را بر روی گوشی تلفن‌ها عادی نیز راه‌اندازی کرد.

پورت FXO برای اتصال به PBX یا برای فراهم کردن اتصالات به PSTN یا PTT استفاده می‌شود. همچنین از تعویض باتری و سیستم شناسایی تماس گیرنده نیز پشتیبانی می‌کند. کارت‌های ویپ VOIP مانند VIC2-4FXO می‌تواند به صورت نرم‌افزاری برای فعالیت در سیستم مخابراتی هر کشوری پیکربندی شوند. همچنین برای اتصال به ترانک CAMA آنالوگ برای ارائه سرویس اختصاصیE-911 البته فقط در آمریکای شمالی استفاده می‌شود.

[su_box title=”حتما بخوانید:” style=”soft” box_color=”#1753ff” radius=”0″]راه اندازی ویپ VOIP سیسکو
راه اندازی IP Phone سیسکو[/su_box]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *